PAAVO NURMI MARATHON

Maanantai, Elokuu 12, 2019, 10:35 | Ei kommentteja »

POIKKEUSJÄRJESTELYT PAAVO NURMI MARATHONIN AIKANA 17.8.2019

Paavo Nurmi Marathon juostaan lauantaina 17.8. Päivän aikana Fölin lii-kenteeseen vaikuttavat seuraavat suljetut katuosuudet:

Itäinen Rantakatu on suljettu Myllysillan ja Auransillan väliseltä osuudelta jo perjantaista alkaen. Sulku on voimassa kilpailualueen rakentamisen ja pur-kamisen ajan eli perjantai 6:00 – lauantai klo 22:00.

Auransilta on suljettu liikenteeltä klo 11:55–12:40.

Juoksijat lähtevät Itäiseltä Rantakadulta klo 12 (maraton ja puolimaraton) ja klo 12:20 (10 km). Juoksureitin alkuosa Itäinen Rantakatu – Hämeenkatu – Uudenmaankatu – Tuomiokirkkosilta on suljettu molempiin suuntiin, kunnes juoksijat pääsevät liikkeelle. Tuomiokirkkosilta on suljettu:

§ keskustasta tulevat kaistat klo 11:55 – noin 12:40.

§ keskustaan vievät kaistat klo 12 – noin 12:30

Juoksureitti jatkuu Läntiselle Rantakadulle, Linnankadulle ja Ruissalon suuntaan. Juoksijat ylittävät Linnankadun Crichtoninkadun kohdalla, mikä aiheuttaa katkoksen Linnankadun liikenteelle noin klo 12:15–12:40.

Itäinen Rantakatu Martinsillan ja Unioninkadun väliseltä osuudelta on sul-jettu klo 12–16:30

Ruissalon Kansanpuistoon ei ajeta klo 12–17:30. Lisäksi poliisi ohjaa liiken-nettä Ruissalon puistotiellä.

Suljetut katuosuudet on huomioitava myös siirtoajoissa!

Juoksureittien varrella on liikenteenohjaajia, joiden ohjeita tulee noudattaa. Kehotamme erityiseen varovaisuuteen juoksijoiden läheisyydessä.

Kaikki poikkeusreittien varrella olevat pysäkit ovat linjojen käytössä.

Sunnuntai, Elokuu 11, 2019, 08:32 | Ei kommentteja »

Liikennetiedote Paavo Nurmi Marathon

Paavo Nurmi Marathonin vaikutukset Turun keskusta-alueen ja Ruissalon saaren liikennejärjestelyihin lauantaina 17.8.2019. Annamme tiedoksenne seuraavat poikkeukset Turun keskusta-alueen ja Ruissalon saaren liikenteessä lauantaina 17. elokuuta.

Lauantaina 17. elokuuta järjestetään 28. Paavo Nurmi Marathon, jonka tapahtuma-alue sijaitsee Itäisellä Rantakadulla Valtion virastotalon ja kaupunginteatterin ympäristössä Aurajokirannassa.

Tapahtuma-alueella liikkuu yli 3000 osallistujaa, 400 toimitsijaa ja tuhansia kannustajia. Tapahtuman lähdöt tapahtuvat Teatterisillankohdalta Turun Kaupunginteatterin edessä kello 12.00 (maraton ja puolimaraton) ja 12.20 (10 km). Itäinen Rantakatu on suljettu Myllysillan ja Aurasillan väliltä kello 6.00−22.00.

Neitsytpolku Sirkkalankadun risteyksestä Itäiselle Pitkäkadulle asti, Samppalinnankatu ja Volter Kilven katu ovat suljettuja 17.8. 06.00–22.00 asti.

Alueelle päästetään ainoastaan huoltoajo, hälytysajoneuvot, Paavo Nurmi Marathonin ajoluvalla ajavat, kesäteatterin asiakkaat sekä linja-autot ja taksit.

Paavo Nurmen Puistotie on kokonaan suljettu liikenteeltä 17.8. 06.00– 22.00. Parkkitilaa alueella on hyvin rajallisesti. Osallistujia suositellaan pysäköimään Turun keskustan parkkihalleihin ja yleisille parkkialueille sekä suosimaan julkisia. Turun Kaupunginteatterin vieressä sijaitseva Hämähäkkitontti on varattu tapahtuman käyttöön 15.8. klo 22.00 alkaen aina 17.8. klo 22 asti.

Aurakatu on suljettu välillä Linnankatu– Itäinen Rantakatu klo 11.55 - 12:45. Itäisen Rantakadun rannan puoleinen kaista on suljettu liikenteeltä Unioninkadun ja Martinsillan väliltä kello 12-17. Tällä välillä olevien sivukatujen liikenne ohjataan oikealle, kääntyminen vasemmalle on kielletty. Martinsillan oikeanpuoleinen kaista on rajattu jalankulkijoille ja pyöräilijöille. Martinsillalta on kielletty kääntyminen oikealle Itäiselle Rantakadulle. Tuomiokirkkosilta on rajattu juoksijoiden käyttöön sataman puoleinen kevyen liikenteen väylä 12-13.

Läntinen Rantakatu on suljettu yleiseltä liikenteeltä välillä Aurasilta– Turun Linna klo 11.50-18.00.

Poliisi ohjaa liikennettä Eerikinkadun ja Aninkaistenkadunkulmassa lähtöjen ajan.

Läntiseltä Rantakadulta toinen puoli ja Linnankadun rannanpuoleinen kaista Martinsillalta Turun linnalle rajataan juoksijoille 12.00−18.00. Lähtöjen aikana liikenne on suljettu välillä Eerikinkatu ja Hämeenkatu kello 11.50–12.30. Itäinen Rantakatu – Hämeenkatu – Aninkaistenkatu -väli on suljettu lähdön ajan noin kello 12.00−12.30. Läntinen Rantakatu ja Crichtoninkatu ovat suljettuja liikenteeltä kello 12.00−12.50. Crichtoninkadun kulmasta eteenpäin Linnankadulla,

Vallihaudankadulla ja Juhana Herttuan puistokadulla aina sataman portille saakka juoksijat ohjataan juoksusuunnassa oikeanpuoleiselle pyörätielle. Liikenne alueella on ajoittain poikki noin kello 12.10−12.50, jolloin liikennettä ohjaavat liikenteenohjaajat.

Ruissalon saarelle liikenne ohjataan kello 12.00–17.30 poliisin vetämissä letkoissa. Ruissalon puistotiellä on samalla aikaväillä 30 kilometrin nopeusrajoitus. Ruissalon kaikista tienhaaroista Ruissalon puistotielle kääntyvän liikenteen tulee odottaa letkaa ja kääntyä tielle vasta sen mukana sekä noudattaa liikenteenohjaajien opastusta. Ruissalon Rantapromenadi on suljettu jalankulku- ja pyöräliikenteeltä opastuskeskuksen ja Kansanpuiston välillä kello 12.00−19.30. Juhana Herttuan puistokadulla Pansiontien suunnasta tultaessa oikeanpuoleinen kaista on suljettu juoksijoiden käyttöön.

Läntisellä Rantakadulla Forum Marinumin ja Aurasillan välillä juoksijat ohjataan juoksemaan rannan puoleista reunaa pitkin.

Liikennekatkokset: 11.50–12.40 Uudenmaankadun ja Tuomiokirkkosillan väli suljettu liikenteeltä etelän suuntaan. Uudenmaankadun ja Hämeenkadun risteyksestä kulku Aninkaistenmäkeen päin ajoittain auki.

12.10–13.00 Linnankadun ja Chrichtoninkadun risteyksessä on juoksureitin tienylitys, lyhyitä katkoksia.

12.10–17.30 Juhana Herttuan Puistokadulla ja Huolintakadulla ajottaisia katkoksia 12.10–17.00 Ruissalon puistotiellä 30 km/h nopeusrajoitus, liikenne on yhdensuuntainen poliisin vetämissä letkoissa

Sunnuntai, Elokuu 11, 2019, 15:31 | Ei kommentteja »

Tiedote Paavo Nurmi Marathon valtaa Turun kadut

Paavo Nurmi Marathon juostaan tänä kesänä 17.8. Tapahtumassa juostaan tuttuun tapaan maraton, puolimaraton ja kymmenen kilometriä. Lisäksi tänä vuonna juostaan jo viime vuodesta tuttu Minimarathon. Minimarathonille ovat tervetulleita kaikki ikää katsomatta, vaikka pääpaino onkin lapsissa. Minimarathonin lähtö on kello 11.00, ja matkoja on kaksi, 700 metriä ja 1,2 kilometriä. Minimarathonin lisäksi alueelle nousee lastenmaailma, joka on myös avoin kaikille. Lastenmaailma on auki 10-15. Tapahtumaan odotetaan yhteensä yli 3500 osallistujaa.

Tapahtuma-alueena toimii Turun Kaupunginteatterin edusta, Itsenäisyydenaukio, sekä Hämähäkkitontti. Tapahtumakanslia sijaitsee Kaupunginteatterissa. Juoksijoiden kannattaa varata mukaan myös uimapuku, sillä uutena lisänä jokainen juoksija pääsee kisan jälkeen ilmaiseksi yhden avecin kanssa Samppalinnan maauimalaan suihkuihin, uimaan ja saunomaan. Samppalinnassa tunnelmaa pitää yllä DJ.

Maratonin ja puolimaratonin lähdöt tapahtuvat Teatterisillan edestä kello 12.00, kymmenen kilometrin lähtö on samasta paikasta klo 12.20. Maratonin ja puolikkaan reitit etenevät Itäistä Rantakatua Uudenmaankadun risteykseen, ja takaisin jokirantaan käännytään heti Tuomiokirkkosillan jälkeen. Matka jatkuu Aurajoen rantaa pitkin aina Turun Linnalle saakka, josta reitti jatkaa sataman kautta Ruissaloon. Ruissalosta palataan takaisin Ruissalon Rantapromenadia pitkin sataman kautta jokirantaan. Maratonin toisella kierroksella kierretään myös Telakkarannan kautta Korppoolaismäki.

Kymmenen kilometrin reitti kiertää tuttuun tapaan Aurajoen rantaa Tuomiokirkkosillalta aina Turun Linnalle saakka ja takaisin. Tänä vuonna kymmenen kilometrin juoksijat pääsevät juoksemaan tapahtuma-alueen läpi kesken juoksun.

Tapahtuma tuo muutoksia liikenteeseen. Itäinen Rantakatu on suljettu lauantaina välillä Aurasilta – Myllysilta 06.00-22.00. Itäisen Rantakadun oikea kaista Telakkarantaan päin mentäessä on suljettu kokonaan. Ajo Telakkarantaan ja Itäiselle Rantakadulle tapahtuu Unioninkadun tunnelin kautta. Neitsytpolku Sirkkalankadun risteyksestä Itäiselle Pitkäkadulle asti, Samppalinnankatu ja Volter Kilven katu ovat suljettuja 17.8. klo 22 alkaen 18.8. 22.00 asti.

Kari Ahonen, Juoksuaika-tapahtumat, tapahtuman tuottaja
kari.ahonen@paavonurmisports.com, 044 5678 256

Sunnuntai, Elokuu 11, 2019, 15:30 | Ei kommentteja »

Tiedote Telakkarannan asukkaille

Paavo Nurmi Marathonin reitti kiertää Telakkarannan kautta. Paavo Nurmi Marathon juostaan lauantaina 17.8. Tapahtuma-alue sijaitsee Turun Kaupunginteatterin ja Valtion Virastotalon edessä. Maratonin ja puolimaratonin lähtö tapahtuu kello 12.00.

Maratonin toinen kierros kiertää tänä vuonna Telakkarannan kautta Korppoolaismäen ympäri. Reitti etenee Erik Pommerilaisen rannasta Kaarle Knuutinpojan rantatielle. Tästä reitti etenee seuraavasti: Kölikatu – Vanha Hirvensalontie – Stålarminkatu – Unioninkatu – Itäinen Rantakatu. Tästä johtuen Itäinen Rantakatu on suljettu Telakkarantaan päin mentäessä kello 12-16, jolloin alueelle pääsee ajamaan vain Stålarminkadun kautta Unionikadulle ja tunnelista Telakkarantaan. Telakkarannasta kaupungin suuntaan pääsee ajamaan normaalisti Itäistä Rantakatua pitkin. Juoksijat juoksevat edellä mainitulla reitillä aikavälillä 13-16.30. Juoksijoita ohjeistetaan juoksemaan kadun vasenta reunaa, ja paikalla on liikenteenohjaajia. Kehotamme kuitenkin autolla tai pyörällä ajavia asukkaita varovaisuuteen, jottei yhteentörmäyksiä kapealla katuosuudella pääse sattumaan.

Kiitämme Telakkarannan asukkaita kärsivällisyydestä ja ymmärryksestä.

Lisätietoja:
Paavo Nurmi Marathon,
Tapahtumatuottaja Kari Ahonen, 044 5678 256

Sunnuntai, Elokuu 11, 2019, 15:29 | Ei kommentteja »

Paavo Nurmi Marathon järjestetään lauantaina 17. elokuuta kello 12:00. Paavo Nurmi Marathon juostaan 28. kerran ja tapahtumaan osallistuu tänä vuonna 3500 juoksijaa.

Puolimaratonin ja maratonin reitit kulkevat kaupungin keskustasta satama-alueen läpi Ruissalon Puistotielle. Ensimmäisellä kierroksella juoksijat juoksevat aina Honkapirtin tiehaaraan asti, josta käännytään takaisin kevyenliikenteenväylää pitkin ja siitä Jarno Saarisen tielle.

Kansanpuistossa ennen Rantapromenadia sijaitsee juomapiste, joka on myös hyvä paikka seurata juoksua. Lisäksi kasvitieteellisen puutarhan kohdalla sijaitsee juomapiste.

Maratonin toinen kierros juostaan Ruissalon sillalta aina Kansanpuistontielle asti ja siitä Rantapromenadia pitkin takaisin kaupungin suuntaan.

Kaikki autoliikenne Ruissalon Puistotiellä tapahtuu yksisuuntaisena moottoripyörillä poliisin ja liikenteenohjaajien vetämissä letkoissa 12:00–17:30 välisenä aikana. Kaikilta sivuteiltä tultaessa on odotettava menosuuntaan kulkevaa jonoa tai noudatettava liikenteenohjaajien ja poliisin ohjeita. Alueella on 30 km nopeusrajoitus.

Kiitos kärsivällisyydestä tapahtuman aikana. Tapahtuman järjestää Turun Urheiluliitto ry.

Paavo Nurmi Marathon 17.8.2019
Jousitie 7, 20760 Kaarina Finland
info@paavonurmisports.fi
Puh: +358 44 5678 256
Copyright (c)2018, All Rights Reserved.
Paavo Nurmi Marathon 22.8.2020
Osumalaskuri: 339424